Den perfekte morsdags-gave

5 effektive kost og trænings-tips

Glædelig 1.maj,

Da jeg umiddelbart ikke hører til målgruppen der er ude at svinge de røde faner, så markerer 1. maj noget lidt andet for maj. Nemlig, forhåbentlig, starten på sommeren.

Vi har netop bestilt sommerferie – i år går turen knapt 2 uger uger til Sicilien samt den obligatoriske tur i sommerhus i hyggelige Blåvand.

Ved I hvad det også betyder? Det betyder, at det snart er bikini-tid. Det er som om det kommer lidt bagpå mig hvert år. Nuvel, så hører jeg ikke til den mest usunde og inaktive kategori – meen jeg har bestemt en sød tand og siger sjældent nej til et godt glas vin.

img_1851

Meget belejligt har jeg fået lov til at teste den 14 dages tea-tox kur fra DM Skincare. – testresultat følger naturligvis her på bloggen.

I husker måske også fra dette indlæg, hvordan jeg før er blevet sat på livsstils-ændring af min gode veninde og sundhedsguru Mai.

I hvert fald har jeg her samlet 5 tips, som fungerer for mig i en travl hverdag.

  • Alt med måde: Jeg forsøger grundlæggende at leve sundt og aktivt i hverdagene. I weekenderne tillader jeg så rum til moderate mængder vin, slik, kage og andet godt, Og så begrænser jeg her typisk motion til en rask gåtur eller en hurtig løbetur.
  • Planlægning: For tiden lykkedes det mig at besøge fitness-centeret i stort set alle hverdage. Hver søndag planlægges det nøje, så jeg får indpasset både arbejde, Alba, kæresten, veninder og træning i mit program. Nogle gange bliver det blot til 3o minutter på cross-traineren, mens jeg andre gange finder tid til halvanden times yoga. Husk at alt tæller, selv 20 minutters aktivitet er bedre end ingen ting.
  • Måltidskasser: Hjemme hos os er i vi rigtig glade for måltidskasser, så vi er sikre på aftensmaden er sund, økologisk og varieret. I denne uge prøver vi vegetarkassen fra Aarstiderne.
  • Keep track: Nogle gange kan det være svært at overskue hvor mange kalorier man indtager vs. aktivitetsniveau. Det kan den smarte app Lifesum hjælpe dig med at holde styr på.
  • Vær god ved dig selv: En krop der er nedbrudt, stresset og ude af balance har ikke de bedste forudsætninger for at udstråle sundhed. Prøv at finde tid til at langt bad, et besøg hos din yndlings massør, eller bare til en lang gåtur og en coffee to-go med din bedste veninde. Når vi har det godt mentalt, ses det på vores ydre.

I mellemtiden vil jeg sætte jagten i gang på årets bikini og badedragt, og satse på at jeg kan klemme mig ned i samme størrelse som sidste år 😉

// Marlene

2 kommentarer

  • Hvor meget tid bruger du med at keep’e track, og føler du det gør tingene nemmere

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mama & Me

      Jeg bruger ikke frygtelig lang tid på det, men det motiverer mig at have et mål. Mens nogle bruger badevægten som indikator, så bruger jeg mit spejlbillede. Når jeg løbende kan se at maven ser fladere og mere trimmet ud, gør det helt sikker processen nemmere 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Den perfekte morsdags-gave